انواع سئو چیست؟معرفی ۴ نوع اصلی سئو براساس استراتژی اجرا 

استراتژی‌های سئو

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، سئو موضوع بسیار مهمی است و استراتژی های متعددی را در بر می‌گیرد. بیایید تا به چند استراتژی سئو نگاهی بیندازیم.

ON PAGE OPTIMIZATION
سئو داخلی یا ON-PAGE برای ارتقا رتبه‌ی سایت

۱. سئوی درون صفحه (On-page)

سئو داخلی رایج ترین استراتژی است که کسب‌و‌کا‌رها برای سایت خود روی آن تمرکز می‌کنند. به بیان ساده، سئوی درون صفحه به تغییراتی اشاره دارد که در سایت خود ایجاد می‌کنید و بر عملکرد آن تأثیر مثبت می‌گذارد.

یکی از رایج‌ترین بهینه‌سازی‌های سئو در صفحه، بهینه‌سازی کلمات کلیدی است. هنگامی که کاربران جستجو می‌کنند، از کلمات کلیدی برای ایجاد لیستی از نتایج جستجوی مرتبط استفاده می‌کنند.

اگر می‌خواهید به مخاطبان کمک کنید تا کسب‌و‌کارتان را پیدا کنند، باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید تا کلمات کلیدی و عباراتی را که مردم برای یافتن محصولات و خدمات شما به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، کشف کنید. به عنوان مثال، یک کارخانه تصفیه فاضلاب که سئو را انجام می‌دهد ممکن است کلمات کلیدی مربوط به خرید فلز بازیافت شده را هدف قرار دهد.

سپس، می‌توانید آن کلمات کلیدی را در مکان‌های کلیدی سایت خود مانند عنوان صفحه، توضیحات متا و سرفصل‌ها بگنجانید. علاوه بر‌این، می‌توانید محتوای سفارشی برای آدرس دادن به کلمات کلیدی ایجاد کنید.

با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود و ایجاد محتوای ارزشمند، می‌توانید به کسب و کار خود کمک کنید در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود – و در نهایت، سرنخ ها و درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.

یکی دیگر از استراتژی‌های سئوی‌ داخلی، بهینه سازی ساختارهای URL است. وقتی کاربران در صفحه‌ی شما هستند، می‌خواهید به آنها کمک کنید صفحه شما را به خاطر بسپارند. یک ساختار URL سفارشی به شما کمک می‌کند تا سایت خود را بهینه‌کنید و به خاطر سپردن سایت شما برای مخاطبان آسان‌تر می‌شود.

آدرس کدام سایت بهتر یادتان می‌ماند؟

 

www.webwedo.ir/category-246445/productID-39284 or

www.webwedo.ir/blog/what-is-seo

 

با اولین URL، بازدیدکنندگان سایت بلافاصله نمی دانند چه چیزی در صفحه انتظار دارند. این فقط ترکیبی از اعداد و کلمات است. URL دوم به وضوح نشان می دهد که مخاطبان شما چه چیزی را مشاهده می کنند.

اینها تنها دو مورد از محبوب‌ترین استراتژی‌هایی هستند که شرکت‌ها برای بهینه‌سازی سئوی درون صفحه استفاده می‌کنند. برخی از استراتژی‌های دیگر شامل پیوند داخلی و بهینه‌سازی توضیحات متا است. نکته کلیدی که باید به خاطر داشته باشید این است که سئو داخلی شامل بهینه‌سازی عناصر در سایت شما است.

OFF PAGE OPTIMIZATFION
سئو خارج از صفحه یا OFF-PAGE برای ارتقا رتبه‌ی سایت

۲. سئوی خارج از صفحه (Off-page)

سئوی خارج از صفحه چیست؟ سئوی خارج از صفحه شامل بهینه سازی‌هایی برای سایت شما است که در سایت شما اتفاق نمی‌افتد. اینها عوامل خارجی هستند که بر عملکرد سایت شما تأثیر می‌گذارند.

یکی از بزرگترین فاکتورهای سئوی خارج از صفحه، اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی است. هنگامی که لینک سایت خود را در صفحات رسانه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید، نمی توانید نحوه تعامل مخاطبان با پیوندهای شما در صفحات اجتماعی خود را کنترل کنید. اما این روش به عنوان یک عامل رتبه بندی خارجی، می‌تواند به عملکرد بهتر سایت شما کمک کند.

توجه به این نکته مهم است که سیگنال‌های دریافتی از سمت رسانه‌های اجتماعی مستقیماً بر SEO شما تأثیر نمی‌گذارد. آنها هیچ تاثیر مستقیمی بر بهبود رتبه شما ندارند، اما می‌توانند منجر به رفتارهایی شوند که به بهبود رتبه‌ی سایت شما کمک می‌کند.

هنگامی که پیوندهای محتوای خود را در پروفایل‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید، پتانسیل کسب لینک برای صفحه خود را دارید. افراد می‌توانند پیوند شما را در نمایه‌های خود به اشتراک بگذارند و به افزایش ترافیک به صفحه شما کمک کنند. هدایت ترافیک مرتبط به صفحه شما می‌تواند به بهبود رتبه سایت شما کمک کند.

برخی دیگر از عوامل سئوی خارج از صفحه شامل بازدید‌ها و بک لینک هستند. این موارد ترافیک را از مکان‌های دیگر به وب سایت شما هدایت می‌کند. آنها کا‌رهایی نیستند که بتوانید در سایت خود برای بهینه سازی آن انجام دهید، بلکه عوامل خارجی هستند که بر رتبه شما تأثیر می‌گذارند.

3. سئو فنی (Technical) 

سئوی فنی شامل بهینه سازی پس زمینه‌ی سایت شما برای کمک به اجرای صحیح آن و بهبود رتبه سایت شما است. اینها عناصری هستند که در باطن سایت شما قرار دارند. شما می‌توانید یک سایت زیبا داشته باشید، اما اگر جنبه های فنی سایت شما بهینه نشده باشد، مهم نیست.

یکی از بزرگترین جنبه‌های فنی سئو، سرعت صفحه است. وقتی کاربران از صفحه شما بازدید می‌کنند، نمی‌خواهند مدت زمان طولانی منتظر بارگذاری آن بمانند. اگر می‌خواهید بهترین نتایج را با صفحه خود ببینید، باید مطمئن شوید که به سرعت بارگذاری می‌شود.

با Google PageSpeed ​​Insights می‌توانید سرعت صفحه‌ی خود را کنترل کنید. اگر از این ابزار استفاده می‌کنید، باید تغییرات را در سایت خود به تنهایی انجام دهید. برای مشاغلی که دانش فنی ندارند، این امکان وجود دارد که یک شرکت بازاریابی دیجیتال را استخدام کنند و از خدمات سرعت صفحه‌ی آنها استفاده کنند.

 

در WebWeDo، متخصصین تیم ما به شما کمک می‌کنند تا سرعت صفحه‌ی خود را بهینه کنید و عملکرد سایت را ارتقا دهید. با ما تماس بگیرید و خدمات متمایز ما را بررسی کنید.

یکی دیگر از عوامل فنی مهم در سئو، سازگاری با موبایل است. با افزایش استفاده از  تلفن همراه، بسیار مهم است که با کاربر تلفن همراه سازگار شوید. شما می‌خواهید بهترین تجربه را در سایت خود به مخاطبان خود ارائه دهید.

با اجرای یک طراحی واکنش گرا می‌توانید سایت خود را برای موبایل بهینه کنید. این کار تضمین می‌کند که وب سایت شما با تمام دستگاه های کاربران سازگاری دارد و تجربه بهتری برای آنها فراهم می‌کند.

اینها تنها دو مورد از بزرگترین جنبه‌های فنی سئو هستند که بر عملکرد سایت شما تأثیر می‌گذارند. اگر می‌خواهید کسب و کار شما در نتایج جستجو عملکرد خوبی داشته باشد، باید جنبه‌ی فنی سایت خود را بهینه کنید.

۴. جستجوی صوتی SEO یا Voice Search

یکی از جدیدترین انواع بهینه سازی سئو جستجوی صوتی است. جستجوی صوتی سئو به یکی از محبوب ترین روش‌ها برای انجام جستجو تبدیل شده است. با دستگاه‌هایی مانند Alexa، Google Home و Siri، جستجوی صوتی به رشد خود ادامه خواهد داد.

برای بهره‌گیری از سئو صوتی، سایت باید از نظر کلمات کلیدی بهینه باشد. شما باید سایت خود را برای کلماتی که مخاطبان شما به صورت شفاهی استفاده می‌کنند، بهینه کنید. این شامل کلمات عامیانه نیز می‌شود.

وقتی برای جستجوی صوتی سئو بهینه می‌شوید، باید برای ارائه سریع اطلاعات بهینه‌سازی کنید. کاربران برای دریافت پاسخ های سریع، جستجوهای صوتی را انجام می‌دهند. این بدان معنی است که شما باید محتوای خود را طوری تنظیم‌ کنید که Google به آسانی آن را پیدا کند.

راه‌های زیادی برای بهینه‌سازی محتوای شما وجود دارد تا Google بتواند اطلاعات را آسان‌تر پیدا‌کند. شما می‌توانید برای راحت‌تر دیدن اطلاعات آن‌ها را لیست کنید. قرار دادن مهم‌ترین اطلاعات در ابتدا برای پاسخ به یک پرس و جو نیز کمک کننده خواهد بود.

علاوه بر این، اگر اصطلاح رایجی وجود دارد که به کسب‌و‌کار شما مرتبط است از آن برای هدایت مخاطب هدف خود استفاده کنید.

چهار مورد از استراتژی‌های مهم سئو را با هم بررسی کردیم که شرکت ها برای جذب مخاطب هدف خود از آن استفاده می‌کنند.

دیگر خدمات SEO

علاوه بر خدمات سئوی ذکر شده در بالا، انواع دیگری از سئو وجود دارد که می‌توانید برای کسب و کار خود روی آنها سرمایه گذاری کنید:

۱.سئوی محلی (Local)

 اگر به دنبال جذب افراد محلی بیشتری به سمت کسب‌وکار خود هستید، سئوی محلی به شما کمک خواهد کرد. این استراتژی سئو به شما کمک می‌کند تا روی استفاده از استراتژی‌هایی تمرکز کنید که به شما کمک می‌کند به مشتریان محلی دسترسی پیدا کنید. این یک روش عالی برای جذب ترافیک بیشتر از طریق کسب و کار شما است.

۲.سئوی تجارت الکترونیک (Ecommerce)

 سئوی تجارت الکترونیک بر کمک به کسب و کارهای تجارت الکترونیک برای دستیابی بهتر به مشتریان تمرکز دارد. این روش به خرده‌فروش‌ها کمک می‌کند تا مخاطب هدف خود را جذب کنند و آن‌ها را به مشتری تبدیل کنند.

۳.سئوی سازمانی (Enterprise)

 سئوی سازمانی به شما کمک می‌کند حضور آنلاین خود را بهبود بخشید و برای کلمات کلیدی رقابتی‌تر تلاش کنید. اگر رقبای متعددی دارید که از کلمات کلیدی مشابه کسب و کار شما استفاده می‌کنند، این روش کارآمد است.

اینها چند سرویس سئوی دیگر هستند که کسب و کار شما می تواند روی آنها سرمایه گذاری کند برای جذب مخاطب هدف به سمت وب‌سایت و تبدیل آن‌ها به مشتری.

وب‌وی‌دو، در سئو متخصص است 

خدمات سئوی مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای کمپین خود روی آنها تمرکز کنید. همه این جنبه‌های مختلف به شما کمک می‌کند تا کمپین خود را بهبود بخشید و به ترافیک ارزشمندی برای کسب و کار خود برسید. 

ما یک شرکت دیجیتال مارکتینگ هستیم که خدمات جامعی در این زمینه ارائه می‌دهیم. ما به شما کمک می‌کنیم تا یک کمپین سفارشی ایجاد کنید و از نتایج آن سود ببرید. ما می‌دانیم که چگونه کمپین‌هایی ایجاد کنیم که به شما در رشد کسب‌و‌کارتان کمک کند.