آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو 2024

تحقیق کلمات کلیدی 2024

سئو برای رشد طولانی مدت وبلاگ بسیار مهم است و تحقیق کلمات کلیدی هسته ی مرکزی سئو است. اما تحقیق کلمات کلیدی دقیقاً چیست و چرا برای رشد وبلاگ بسیار مهم است؟
تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است – برای نوشتن پست وبلاگ زمانی را صرف کرده اید و می خواهید مردم آن را بخوانند! ترجیحا افراد زیادی. اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند. وقتی تحقیق در مورد کلمات کلیدی را به درستی انجام دهید، می توانید محتوای خود را در مقابل افرادی قرار دهید که واقعاً مایل به خواندن آن هستند … و به احتمال زیاد می خواهند برای مدت طولانی از خدمات شما استفاده کنند.
وبلاگ نویسان اغلب با دو مشکل بزرگ مواجه می شوند:
چیزی می نویسند که مردم به آن علاقه‌ای ندارند
یا
طبق سلیقه‌ی مردم بنویسید ولی نه آنگونه که بتوانند پیدایش کنند.

تحقیق کلمات کلیدی به هر دو این مشکلات می پردازد.
قبل از نوشتن یک پست وبلاگ، باید درک کنید که مخاطبان هدف شما برای آن پست چه کسانی هستند و احتمالاً چه چیزی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند. سپس می توانید از آن عبارات در پست وبلاگ خود استفاده کنید تا رتبه ی سایت ارتقا یابد.
مفهوم “تحقیق کلمات کلیدی” گاهی توسط وبلاگ نویسان گیج کننده، غیر ضروری و کمی “مصنوعی” به نظر می رسد. اما اینطور نیست. بازاریابی اولیه بسیار ساده است: ارائه آنچه که مشتریان می خواهند.

تحقیق کلمات کلیدی در مورد یافتن آنچه مشتریان شما (یعنی خوانندگان شما) به دنبال آن هستند و کمک به آنها در یافتن آن در وب سایت شما است نه دیگران!

لیست مطالب

کلمات کلیدی چه هستند؟

کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی سئو هستند. کلمات کلیدی، کلمات (یا عباراتی) هستند که می خواهید پست وبلاگ شما بر اساس آنها پیدا شود، وقتی که دنبال کننده‌، آن کلمه یا عبارت را در موتور جستجو تایپ می کند.
کلمات کلیدی معمولا یک کلمه نیستند، بلکه یک عبارت کلیدی مانند “چگونه تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهیم” یا “طراحی سایت اختصاصی” هستند.
عبارات کلیدی طولانی به عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته می شوند. کلمات کلیدی دم بلند حجم جستجوی کمتری دارند (مردم کمتری آن کلمه را جستجو می کنند) اما رتبه بندی برای کلمات کلیدی دم بلند آسان تر است زیرا رقابت کمتری دارند.

تمرکز شما بر کلید واژه/ عبارت کلیدی اصلی است که می خواهید پست وبلاگ شما بر اساس آن پیدا شود. به عنوان مثال، برای این پست وبلاگ، کلمه کلیدی تمرکز من “تحقیق کلمات کلیدی برای وبلاگ نویسان” است. کلمه کلیدی متمرکز همان چیزی است که در بخش «فوکوس عبارت کلیدی» افزونه Yoast SEO قرار می دهید
با این حال، شما که نمی خواهید پست وبلاگ شما تنها برای 1 کلمه کلیدی رتبه بندی شود! شما می خواهید تلاش کنید تا پست وبلاگ خود را برای بیشترین تعداد کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی کنید. این کلمات کلیدی اضافی به عنوان کلمات کلیدی ثانویه شناخته می شوند.
با بهینه سازی وبلاگ خود برای کلمه کلیدی متمرکز و شماری از کلمات کلیدی ثانویه، شانس خود را برای رتبه بندی در موتورهای جستجو افزایش می دهید.

مفهوم “جست و جوی کلمات کلیدی” چیست؟

همه چیز در مورد شناسایی مخاطبان شما، بررسی مشکلات/سوالاتی که آنها دارند و اینکه از کدام کلمات در موتورهای جستجو استفاده می کنند تا به نیاز خود پاسخ دهند.

از نتایج تحقیقات کلمات کلیدی خود برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که خواننده‌ی ایده آل شما بخواهد آن را بخواند و آن محتوا را برای موتورهای جستجو بهینه کنید تا مخاطبان هدف شما بتوانند آن را پیدا کنند.

به زبان ساده، تحقیق کلمات کلیدی سعی می‌کند به ذهن خوانندگان هدف شما نفوذ کند تا آنچه را که آنها به دنبالش هستند را پیدا کند.

چرا تحقیق کلمات کلیدی اهمیت دارد؟

تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا در مورد مخاطبان هدف خود فکر کنید – آنها چه کسانی هستند و به دنبال چه هستند؟ و مهمتر از همه، آنها از کدام کلمات در موتورهای جستجو استفاده می کنند تا آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند؟
یکی از اشتباهات بزرگی که وبلاگ نویسان مرتکب می شوند این است که محتوایی را ایجاد می‌کنند که می خواهند بنویسند، نه محتوایی که خوانندگان آنها می خواهند بخوانند.

اگر نوشتن سرگرمی شماست، توجه به این نکته اهمیت چندانی ندارد اما اگر کسب و کار شما به آن وابسته بشد، این موضوع بسیار مهم است.

اگر برای تعیین خواسته‌های مخاطبان خود وقت بگذارید و محتوایی ایجاد کنید که به سؤالات، مشکلات و خواسته‌های آن‌ها پاسخ دهد، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب خواهید کرد.

این نوع ترافیک «ارگانیک» و «پایدار» است و در طول زمان با تلاش نسبتاً کمی، بهتر می‌شود (برخلاف رسانه‌های اجتماعی، که مستلزم تلاش مداوم برای حفظ روند است). به عبارت دیگر: اگر وبلاگ شما برای ترافیک خود به رسانه های اجتماعی متکی است و یک ماه بیمار هستید، به احتمال زیاد ترافیک وبلاگ شما ضربه‌ی سختی خواهد خورد. با این حال، اگر وبلاگ شما به SEO و ترافیک موتورهای جستجو متکی باشد، در شرایط مشابه، این احتمال وجود دارد که تأثیر بسیار کمی بر ترافیک وبلاگ شما داشته باشد – در واقع، حتی ممکن است در این مدت شاهد افزایش ترافیک موتورهای جستجو باشید. !

ولی چطور این کار را انجام دهیم!

جست‌و‌جوی کلمات کلیدی را چطور انجام دهیم؟

دو مرحله متمایز برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد: تحقیق کلمه‌ی کلیدی “کلان” و تحقیق کلمات کلیدی پست وبلاگ تکی. من به این تحقیق کلمه کلیدی “ماکرو” و تحقیق کلمه کلیدی “میکرو” می‌گویم.

تحقیقات کلیدواژه “تصویر بزرگ” یا “کلان” شامل شناسایی مخاطبان هدف شما و بررسی آنچه آنها می خواهند است. با این فرآیند بهترین ایده ها را برای تقویم محتوایی خود به دست خواهید آورد.

تحقیقات کلمه کلیدی در «سطح پست وبلاگ» یا «میکرو» شامل تلاش برای یافتن این است که برای کدام کلمات کلیدی خاص باید پست های وبلاگ خود را بهینه کنید. به عبارت دیگر، خوانندگان بالقوه شما در واقع از کدام عبارات جستجو برای دریافت پاسخ سوالات خود استفاده می کنند.

در طول هر دو مرحله، باید به آنچه رقیب شما انجام می دهد توجه کنید تا پست‌های وبلاگ شما با کلمات کلیدی بیش از حد رقابتی پر نشوند.
گام آخر این است که از آن کلمات کلیدی به درستی در پست وبلاگ خود استفاده کنید تا موتورهای جستجو تشخیص دهند که پست وبلاگ شما پاسخ خوبی به عبارتی است که مخاطب جست و جو کرده.

قبل از اینکه دقیقاً به نحوه انجام کار بپردازیم، بیایید به طور خلاصه به یک مثال نگاه کنیم…

مثال تحقیق کلمه کلیدی: همین مطلب

از طریق تحقیقات کلیدواژه‌ی ماکرو، من متوجه شدم که خواننده ایده‌آل من یک راهنمای ساده و رایگان برای تحقیقات کلمات کلیدی می‌خواهد که به وبلاگ‌نویسان مرتبط باشد (نه مثلا شرکت‌های بزرگ یا مشاغل مرتبط با آهن و سیمان و اینها).

از طریق تحقیقات کلیدواژه میکرو، کلید واژه اصلی خود را شناسایی کرده‌ام: «آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو» و مجموعه‌ای از کلیدواژه‌های ثانویه: «چگونه تحقیق کلمات کلیدی انجام دهیم»، «تحقیق کلمات کلیدی برای سئو» و «تحقیق کلمات کلیدی چیست؟» “راهنمای مبتدی برای تحقیق کلمات کلیدی” و غیره…
در نهایت، من از کلمه کلیدی اصلی خود در مکان‌های کلیدی در سراسر این پست وبلاگ (عنوان، متا، اسلاگ، تگ‌های جایگزین، پاراگراف اول و سرفصل‌ها) استفاده کرده‌ام تا اطمینان حاصل کنم که پست وبلاگ من در رتبه‌بندی «آموزش تحقیق کلمات کلیدی برای سئو» قرار می‌گیرد. من همچنین از کلمات کلیدی ثانویه خود در متن و (در صورت امکان) در سرفصل ها استفاده کرده ام تا به خود فرصتی برای رتبه بندی بیش از یک کلمه کلیدی بدهم.

بیایید هر بخش را جزئی بررسی کنیم.

تحقیق کلمات کلیدی در سطح ماکرو

 

مرحله 1: مخاطبان خود را شناسایی کنید

این نکته فوق العاده مهم است. اگر ندانید مخاطب شما چه کسی است، نمی‌دانید به سؤالات چه کسی پاسخ دهید و بنابراین کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید!

فقط چند دقیقه وقت بگذارید و برخی از “حقایق” را در مورد مخاطبان هدف خود یادداشت کنید.
آن ها چند ساله هستند؟ آیا آنها مرد هستند، زن یا هر دو؟ وضعیت خانوادگی آنها چگونه است؟ چه سطحی از درآمد دارند؟ و مهمتر از همه – آنها می خواهند در مورد چه چیزی بدانند که شما بتوانید به آنها کمک کنید؟

مرحله 2: بررسی آنچه که مخاطب شما می خواهد

این مرحله دوم از تحقیق کلمات کلیدی شامل تلاش برای ورود به ذهن مخاطب هدف شما است. این افراد به دنبال چه هستند؟ سوالات و مشکلات آنها چیست؟ آنها از چه نوع عبارات جستجویی برای حل آن مشکلات/سوالات استفاده می کنند؟
فهرستی از ایده ها ایجاد کنید. بسیاری از ابزارهای تحقیقاتی رایگان کلمات کلیدی وجود دارد که می توانند در این مرحله به شما کمک کنند.

ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی

برخلاف آنچه دیگران ممکن است به شما بگویند، شما مجبور نیستید برای ابزارهای گران قیمت تحقیق کلمات کلیدی هزینه کنید. بسیاری از بهترین ها رایگان هستند!

پست های محبوب موجود در سایت

یکی از بهترین شاخص هایی که نشان می دهد مخاطبان شما چه می خواهند، پست های محبوب موجود شما هستند. به Google Analytics بروید و به پست‌های برتر خود نگاه کنید (گزارش‌ها => ENGAGEMENT => PAGE PATH & SCREEN CLASS و تاریخ‌ها را برای حداقل 3 ماه گذشته تعیین کنید) متوجه گرایش ها شدید؟ و یا اختلاف ها؟ می توانید به محتوای مشابهی فکر کنید؟

جست و جو در سایت

یک راه عالی دیگر برای کشف آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند این است که ببینید در وبلاگ شما به دنبال چه چیزهایی هستند. برای این کار از Google Analytics کمک بگیرید.

سرچ کنسول گوگل

یکی از ابزارهای محبوب برای تحقیق کلمات کلیدی، سرچ کنسول گوگل است. شما می توانید از آن به روش های مختلف استفاده کنید، برای مثال به
PERFORMANCE => SEARCH Results بروید،
CLICKS، IMPRESSION،CTR و POSITION را تغییر دهید و بر اساس POSITION مرتب کنید، سپس نتایج را مرور کنید. نگاه کنید تا ببینید در چه نتایج جستجو رتبه بالایی دارید. به عبارات جستجویی که رتبه‌ی خوبی در آن‌ها دارید و واقعاً محتوایی برای آن عبارت جستجو ندارید، توجه ویژه ای داشته باشید.

آنچه که مخاطبان به شما می گویند

مخاطبان شما واقعاً به دنبال چه چیزی هستند؟ این احتمال وجود دارد که هر هفته خوانندگانتان از شما چیزی درخواست کنند، چه از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی یا حتی چهره به چهره. با گذشت زمان باید بتوانید تصویری از آنچه که خوانندگان شما واقعاً به آن علاقه دارند بسازید.

ابزارهای پولی تحقیق کلمه کلیدی

ابزارهای پولی زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد که با یک سرچ ساده می توانید تنوع آن‌ها را ببینید ولی در حال حاضر هدف ما در این مقاله ، توصیه ی هیچ کدام آن‌ها نیست.

مرحله 3: اولویت بندی محتوا بر اساس تحقیقات کلمات کلیدی

اکنون زمان آن است که ایده هایی را که از مرحله 2 به دست آورده اید بر اساس دو معیار اولویت بندی کنید: حجم جستجو و رقابت.
2 اشتباه بزرگ در تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد: یکی هدف قرار دادن کلمات کلیدی با جستجوهای بسیار کم، دیگری هدف قرار دادن کلمات کلیدی با جستجوهای زیاد!

متناقض به نظر می رسد، اینطور نیست؟ اما در واقع کاملاً منطقی است. اولی ساده تر است. اگر کلمه کلیدی شما حجم جستجوی کمی داشته باشد (به عبارت دیگر تعداد کمی از افراد از آن عبارت جستجو استفاده می کنند)، در صورت وجود، ترافیک موتور جستجوی بسیار کمی از آن کلمه کلیدی دریافت خواهید کرد.
اگر از طرف دیگر، کلمه کلیدی شما حجم جستجوی بسیار بالایی داشته باشد، به احتمال زیاد رقابت زیادی خواهید داشت – و مگر اینکه وب سایتی داشته باشید که برای سئو بسیار بهینه شده باشد و دارای اعتبار زیادی باشد، به احتمال زیاد نمی توانید در صفحه 1 یا حتی صفحه2 ظاهر شوید، , و جالب است بدانید که 95٪ کاربران از صفحه ی اول فراتر نمی روند.

خب چه باید کرد؟ ایده این است که نقطه ی درست را پیدا کنیم یعنی عبارت جستجویی را پیدا کنید که حجم جستجوی معقول و رقابت نسبتاً کمی دارد. به یا داشته باشید گوگل به دنبال “مرتبط‌ ترین” ‘ گزینه است.
به زبان ساده، گوگل ترجیح می دهد نتیجه ای را به شما بدهد که به سؤال شما کاملاً پاسخ دهد، اما از یک وب سایت کوچکتر باشد، تا پاسخی از یک وب سایت بزرگتر و معتبرتر که به سوال مخاطب عینا پاسخ نمی دهد.
با استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی متوسط ​​و رقابت کم تا صفر برای آن کلمه کلیدی خاص، رشد شگفت انگیز وبلاگ با ترافیک ثابت و با کیفیت بالا آغاز می‌شود.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی «دم بلند» بخصوص نه تنها برای ترافیک موتورهای جستجو در کوتاه مدت عالی است، بلکه برای ایجاد ترافیک طولانی مدت نیز نتیجه می دهد. از آنجایی که کلمات کلیدی دم بلند خاص تر هستند، شما احتمالاً آن دسته از افرادی را جذب خواهید کرد که نه فقط به آن یک پست وبلاگ، بلکه به بقیه محتوای شما نیز علاقه مند خواهند بود.

اما چگونه عملاً این کار را انجام دهیم؟
ابزارهای مختلفی هستند که به شما کمک می کند ایده های خود را سازماندهی و اولویت بندی کنید: برخی از آنها ابزارهای پولی مانند SEMrush، Ahrefs، Moz و KeySearch هستند. اما می‌توانید از ابزارهای رایگانی مانند Google Trends و نتایج جستجوی خود گوگل نیز استفاده کنید.

از ابزار تحقیق کلمه کلیدی انتخابی خود برای شناسایی حجم جستجوی هر یک از کلمات کلیدی بالقوه و میزان رقابت قوی برای هر کلمه استفاده کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، باید آن لیست را بر اساس حجم جستجو و رقابت، به ترتیب از بهترین به بدترین اولویت بندی کنید.

برای سهولت انجام این کار، به هر ایده ی پست وبلاگ امتیازی از 5 برای حجم جستجو و رقابت بدهید. از این امتیازها برای دادن امتیاز کلی از 10 به هر کلمه کلیدی استفاده کنید. در نهایت، پست های خود را از بهترین (10) به بدترین (2) رتبه بندی کنید. نمره 10های شما کلمات کلیدی با بیشترین پتانسیل ترافیک هستند، بنابراین منطقی است که ابتدا 10ها، سپس 9ها و غیره را بنویسید.

مرحله 4: محتوا را بر اساس آنچه که مخاطبان شما در جستجوی آن هستند ایجاد کنید

این برعکس کاری است که اکثر وبلاگ نویسان انجام می دهند، اما اگر می خواهید وب‌سایت شما موفق باشد، باید انجام دهید.
به‌جای شروع از فهرستی از چیزهایی که می‌خواهید درباره آن مطلب بنویسید، با فهرست ایده‌های مرحله 3 شروع کنید. از این ایده‌ها برای پر کردن تقویم سرمقاله وبلاگ خود استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی در سطح میکرو

 

مرحله 5: قبل از نوشتن مطلب برای وب سایت، یک تجزیه و تحلیل عمیق تر در کلمات کلیدی انجام دهید

در سطح کلان، شما به ایده‌های عمومی پست وبلاگ نگاه کردید و مشخص کردید که بهترین امتیاز در مقایسه با حجم جستجو و رقابت رتبه‌بندی می‌شود. اکنون زمان آن رسیده است که یک ایده خاص را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
انجام این کار به دو دلیل مهم است: اول اینکه کلمه کلیدی “کامل” را پیدا کنید تا کلیدواژه تمرکز شما باشد. و ثانیاً کاندیداهای خوبی برای کلمات کلیدی ثانویه پیدا کنید.
مرحله 6: پست های وبسایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید
اگر از تحقیقات کلمات کلیدی خود به درستی در پست های وبلاگ خود استفاده نکنید، انجام این همه کار سخت خوب نیست. به زبان ساده، اگر قوانین را رعایت نکنید، موتورهای جستجو متوجه نخواهند شد که پست وبلاگ شما پاسخ کاملی به پرسش جستجوی خواننده‌ی شما است.

پس چکار کنیم؟

راحته!
اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی “اصلی یا متمرکز” شما در همه مکان های مناسب قرار دارد:
عنوان
URL (اهمیتیش نسبت به قبل کمتره)
متا (بخشی در افزونه‌‌یYoast SEO که خلاصه ای کوتاه برای نتایج موتورهای جستجو است)
پاراگراف اول
حداقل یک تگ ALT تصویر
حداقل یک عنوان فرعی H2
چند بار در جای دیگر (به طور طبیعی) پراکنده در متن
پیوندهایی از سایر پست های وبلاگ خود به این مطلب جدید ایجاد کنید

اگر از افزونه‌یYoast SEO استفاده می‌کنید، این کار بسیار آسان است زیرا این افزونه با سیستم چراغ راهنمایی خود از شما می‌خواهد کلمه کلیدی اصلی خود را در همه این مکان‌ها در پست وبلاگ خود قرار دهید.

مرحله 7: مطلب خود را که با کلمات کلیدی بهینه شده، شروع کنید

فراموش نکنید که مطلب جدید و بهینه شده ی خود را تبلیغ کنید! این کار روند ارتقای رتبه‌ی وبلاگ شما را تسریع می کند. آن را در همه جا به اشتراک بگذارید: رسانه های اجتماعی، لیست ایمیل شما، گروه های مرتبط فیس بوک و…

مرحله 8: به بهینه سازی پست های خود ادامه دهید!!

شما تغییر می‌کنید، مسیر وبلاگ شما تغییر می‌کند، خوانندگان شما تغییر می‌کنند… بنابراین این مراحل را ادامه دهید و ایده‌های محتوایی جدیدی را ارائه دهید که می‌دانید مخاطبان شما در جستجوی آن هستند.

تحقیق کلمات کلیدی و دنیای واقعی

وقتی وارد چرخه‌ی کار می‌شوید، تحقیق کلمات کلیدی زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. طبق تجربه، تحقیق کلمات کلیدی برای پست وبلاگ، زمان، تلاش و انرژی بسیار کمتری نسبت به رسانه های اجتماعی می‌طلبد.

استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی برای به روز رسانی پست های قدیمی

یکی از راه‌های دیگر برای استفاده از قدرت تحقیق کلمات کلیدی، زمانی است که پست‌های قدیمی را به‌روزرسانی می‌کنید. هنگامی که پست های قدیمی را به روز می کنید، به دنبال راه هایی برای بهبود آنها باشید.
تحقیق کلمات کلیدی را روی کلیدواژه اصلی فعلی (اگر پست قدیمی وبلاگ دارد!) و همچنین عبارت های جستجوی مشابه انجام دهید. اگر یکی را پیدا کردید که بهتر از کلمه کلید فعلی شما است، تغییر کلمه کلیدی بدون ایراد است. اما به خاطر داشته باشید که باید کلمه کلیدی را در جای دیگری از پست تغییر دهید – به عنوان مثال عنوان، پاراگراف اول، متا، تگ های جایگزین، عنوان و غیره.

تنها جایی که نباید کلمه کلیدی اصلی را تغییر دهید URL است، زیرا این امر باعث خراب شدن بک لینک های شما به این پست می شود. URL را ثابت نگه دارید، اما تغییر همه موارد دیگر مطلوب است.

کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که محتوای قدیمی را با کلمات کلیدی ثانویه جدید تقویت کنید که به طور طبیعی در سراسر متن پراکنده شده‌اند.

اشتباهات رایج در تحقیقات کلیدواژه

عمدتاً تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک چیز بسیار مثبت برای وب‌سایت شما است. با این حال چند اشتباه وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

پر کردن کلمات کلیدی

این تکنیکی بود که «در روزگاری» زمانی که «پر کردن» وبلاگ پر از کلمات کلیدی مؤثرترین راه برای رسیدن به رتبه‌ی بالا در نتایج جستجو بود، استفاده می‌شد. این منجر به این شد که مقالات وحشتناکی که به هیچ وجه به جستجوگران کمک نکردند در صدر فهرست قرار گیرند. این روزها موتورهای جستجو بسیار پیچیده‌تر شده‌اند و «تجربه کاربر» و «ارتباط» بسیار مهم‌تر هستند. پر کردن مطلب پر از کلمات کلیدی به روشی غیر طبیعی نه کمکی به شما می‌کند و نه تجربه‌ی خوبی برای کاربران شما خواهد بود. بنابراین کلمات کلیدی را به طور طبیعی وارد کنید و آنها را زیاد تکرار نکنید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی که بیش از حد رقابتی هستند

اگر صفحه‌ی 1 از نتایج جستجو برای کلمه‌ی کلیدی انتخابی شما پر از نام‌های بزرگ و قدرتمند در زمینه ی کسب و کار شما باشد، بعید است که رتبه‌ی خوبی برای آن کلمه کلیدی کسب کنید. به هر حال آن کلمه‌ی کلیدی رقابتی را به عنوان یکی از کلیدواژه‌های ثانویه خود انتخاب کنید، اما برای کلیدواژه اصلی، یک کلمه کلیدی دم بلند کمتر رقابتی را هدف قرار دهید.

بیش از حد روی آن گیر نکنید

تحقیق کلیدواژه یک علم دقیق نیست. شما می توانید همه چیز را “درست” انجام دهید و به دلایلی رتبه ای بدست نیاورید. یا برعکس – گاهی یک پست وبلاگ قدیمی که علیرغم اینکه برای SEO بهینه نشده است، به نظر می رسد به طرز شگفت انگیزی خوب عمل می کند. زیاد نگران نباشید – فقط مراحل را ادامه دهید و کم کم شاهد ترافیک بیشتر و بیشتر از طرف Google خواهید بود.

نادیده گرفتن تحقیقات کلمه کلیدی به دلیل مصنوعی یا نادرست بودن

بدانید بازار هدف شما چه چیزی می‌خواهد و آن را در کجا و چگونه می‌خواهید به آنها ارائه دهید. در مورد پست های وبلاگ، با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی، خوانندگان خود را بیابید و سپس مطمئن شوید که می توانند آن را به راحتی در موتورهای جستجو با کلمات کلیدی پیدا کنند.

رد کردن تحقیق کلمه کلیدی به دلیل طولانی بودن آن

این چیزی شبیه یک اقتصاد کاذب است. بله، در کوتاه‌مدت کمی زمان بیشتری برای راه‌اندازی نیاز خواهد داشت، اما در درازمدت ترافیک وبلاگ بسیار قوی‌تر، قابل اطمینان‌تر و زمان‌برتر را تجربه خواهید کرد، نسبت به اینکه برای ترافیک وبلاگ خود به رسانه‌های اجتماعی متکی باشید.

انتظار داریم که یک شبه کار کند

نمی شود! صرف زمان برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی و بهینه‌سازی پست‌های وبلاگ برای کلمات کلیدی، در درازمدت پاداش‌های بزرگی به همراه خواهد داشت، اما ممکن است فوراً تفاوت زیادی مشاهده نکنید.

در پایان

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، انتخاب صحیح کلمات کلیدی می‌تواند تفاوت بین موفقیت و شکست ایجاد کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ WebWedo با داشتن تیم تخصصی در این زمینه، به شما کمک می‌کند تا به طور موثری به نیازهای بازار پاسخ دهید و ترافیک هدفمند به وبسایت خود جذب کنید. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحقیق کلمات کلیدی، WebWedo نه تنها به شما امکان می‌دهد تا بهتر در موتورهای جستجو دیده شوید، بلکه با تحلیل داده‌ها و روندهای بازار، به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد که می‌توانند باعث افزایش فروش و برندسازی قدرتمند شوند. اگر قصد دارید در رقابت بازار دیجیتال مارکتینگ موفق باشید، تحقیق کلمات کلیدی یکی از گام‌های حیاتی است که باید با دقت انجام شود – و آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت WebWedo شما را در این مسیر همراهی می‌کند.