وبلاگ نویسی بخش مهمی از یک استراتژی بازاریابی محتوا است. چندین مؤلفه وجود دارد که باعث میشود یک وبلاگ قابل جستجو، کرال(Crawl) و با ارزش باشد – سئو، کلمات کلیدی، تعداد کلمات، و غیره. اما وبلاگ شما همچنین دارای یک مؤلفهی قابل استفاده در قسمت Front و Back است، و اینجاست که برچسب های وبلاگ(Blog Tags) وارد عمل میشوند. .
اگر از برچسبها (Tags) بدون علامت باشد، CMS شما یک مکان نامرتب خواهد بود. در سمت کاربر، خوانندگان برای فیلتر کردن وبلاگ شما برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، مشکل خواهند داشت، و این به نفع شما نیست.
اگر یک استراتژی درست درمورد استفاده از تگها در سایت خود داشته باشید، می توانید سئو و ارزشی را که به خوانندگان ارائه میدهید تقویت کنید.
برچسب یا Tagها چه هستند؟
تگ کلمه یا عبارتی است که موضوع پست شما را توضیح میدهد. شما همچنین میتوانید آن را به عنوان یک برچسب در نظر بگیرید. ضمیمه کردن برچسب وبلاگ راه خوبی برای سازماندهی محتوای شما و راهی برای هدایت خوانندگان به وبلاگ های دیگر با محتوای مشابه است. برچسبهای وبلاگ معمولا یک تا سه کلمه هستند.
به عنوان مثال، این مقاله در مورد وبلاگ نویسی در CMS وبوی دو-WebWeDo با یک تگ وبلاگ نویسی برچسب گذاری میشود. اگر بخواهید این وبلاگ را در وبسایت WebWeDo جستجو کنید، یک راه آسان برای یافتن آن فیلتر کردن ما با برچسب وبلاگ نویسی است که شما را به مرکزی با وبلاگ های دیگر در مورد وبلاگ نویسی هدایت می کند.
Blog Tags و دستهبندیها
در CMS خود، ممکن است متوجه شوید که علاوه بر برچسبها، میتوانید یک دستهبندی برای وبلاگ خود انتخاب کنید. تفاوت بین برچسب های وبلاگ و دستهبندی چیست؟
این کلمات ممکن است به جای هم استفاده شوند، اما یکسان نیستند. تفاوت ساده است: دسته بندی موضوع گسترده ای است که مطلب خود را با آن پوشش می دهید و به عنوان چتری برای دسته ای از موضوعات کوچکتر عمل می کند. برچسب های وبلاگ یک ایده کوچک در یک موضوع فراگیر هستند.
به عنوان مثال، این مقاله در دسته بندی بازاریابی قرار می گیرد زیرا در مورد یکی از اجزای استراتژی بازاریابی ورودی است. برچسب ها اما می تواند شامل وبلاگ نویسی یا سئو باشد.
چگونه برچسب ها به سئو کمک میکنند؟
استفاده از تگ های وبلاگ باعث ارتقا سئو نمی شود، اما به شما کمک می کند. با هر برچسب وبلاگ جدیدی که ایجاد می کنید، یک صفحه وب به سایت شما اضافه می شود. وقتی گوگل سایت شما را ایندکس می کند، تگ های وبلاگ شما به عنوان کلمات کلیدی عمل می کنند و بهترین قسمت این است که این صفحه همیشه با محتوای جدید به روز می شود.
وقتی افراد یکی از برچسبهای وبلاگ شما را در گوگل جستجو میکنند، این فرصت را دارند که به صفحهی این برچسب برده شوند و با مطالب وبسایت شما آشنا شوند.
بهترین تمرین برای استفاده از تگها
در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام ایجاد برچسب های وبلاگ باید در نظر داشته باشید:
- آنها را کوتاه نگه دارید – بین 1 تا 3 کلمه.
- از انواع مختلف یک کلمه استفاده نکنید – به عنوان مثال از بین سئو، بهینه سازی موتور جستجو، نکات سئو. یکی را انتخاب کنید.
- اگر یک برچسب جدید ایجاد می کنید، مطمئن شوید که دائماً در حال اضافه کردن محتوا با آن برچسب هستید. سازگاری نکنه ی کلیدی است.
- در همین راستا، برچسب وبلاگی که خیلی خاص است ایجاد نکنید. اگر پیشبینی نمیکنید که برای سایت خود در این راستا وبلاگ دیگری بنویسید، برچسب دیگری را انتخاب کنید.
چرا باید از برچسب های وبلاگ استفاده کنید
هدف از تگ های وبلاگ دو جنبه است:
کمک به سازماندهی وب سایت شما و کمک به بازدیدکنندگان آن برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند. اگر آنها یک وبلاگ در مورد بازاریابی درونگرا بخوانند، به احتمال زیاد ممکن است سوالات دیگری در مورد بازاریابی درونگرا داشته باشند. وبلاگ هایی که به این سؤالات پاسخ می دهند همه را می توان یکجا با جستجو نام برچسب یافت.
فهرستی از برچسبهای وبلاگ خود را در جایی نگه دارید تا راهنمای شما در استراتژی محتوایی باشد و فقط ببینید از چه برچسبهایی استفاده میکنید.